maandag 6 juni 2011

IJslandse Kronen

Hoe zit het daar nu mee ?
Ik keek onlangs even op de website van mijn bank hoe ik nu aan IJslandse Kronen kan geraken. De commotie rond de devaluatie van de IJslandse munt moet nu reeds geluwd zijn, dacht ik. De website gaf echter aan dat de "IJslandse krona (ISK) niet verhandelbaar" is. Een vlugge blik bij enkele andere banken bleek dit te bevestigen.
Het alternatief (dat ik vond op een reisforum) is bij aankomst op de luchthaven een ATM op te zoeken. Met VISA en MAestro zou dit geen probleem mogen zijn. Ik las ook dat IJsland beschikt over voldoende geldautomaten en dat het gebruik van bankkaarten zeer algemeen is, zelfs voor kleine bedragen.
Er zouden op IJsland volgens de bankwebsite ongeveer 230 bankautomaten zijn. Dit is meer dan het aantal dorpen/steden die ik op een kaart van het eiland kan tellen. We moeten ons dus hierover geen zorgen maken.

Geen opmerkingen: