vrijdag 12 maart 2010

Google Maps

Sinds de recentste onwikkelingen in Google Maps is voor mij elke andere routeplanner overbodig geworden. Ik gebruik de tool reeds enkele jaren en stel vast dat ik niet meer zonder kan voor het plannen van een rondreis. Veel lof dus en ik heb zelfs geen aandelen van Google ...
Hoe ga ik te werk ?
1. Ik heb een Google-account en kan daarmee ook persoonlijke informatie opslaan in Google Maps onder 'Mijn kaarten'.
2. interessante locaties die ik vind in reisgidsen en op internet worden vastgelegd op een kaart.
3. vervolgens wordt een route uitgestippeld die langs die locaties passeert. Dit vraagt vrij veel tijd en meestal moeten enkele bezienswaardigheden geschrapt worden wegens gebrek aan tijd of een te grote omweg.
4. dan wordt gezocht naar gepaste overnachtingsplaatsen. Hierbij moet rekening gehouden worden met de lengte van een etappe, de tijd nodig om de bezienswaardigheden te bezoeken langs de weg, de overnachtingsmogelijkheden in een bepaalde regio, enz. Google Maps is hierbij een grote hulp: gewoon 'hotel' of 'B&B' intikken en vervolgens 'Zoeken in Maps' aanklikken. Je krijgt natuurlijk alleen de in Google geregistreerde hotels, maar dat zijn er heel wat. Ook recensies over de hotels zijn beschikbaar (voor wat ze waard zijn, natuurlijk).

Geen opmerkingen: