zaterdag 28 juni 2008

Kopje onder


We gaan in Australië ook het Grote Barriëre rif verkennen/ontdekken/bezoeken (Hoe noem je dat eigenlijk ?) De onderwaterfauna en -flora van dit rif is een niet te missen onderdeel van onze reis. Foto-opnamen hiervan zijn dus eveneens een must.
Ik ben dus op zoek geweest naar een betrouwbare manier om onderwater te kunnen fotograferen. Er zijn verschillende manieren, de één al wat duurder dan de ander. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de waterdichte plastic hoes van Ewa-Marine. Het is een Duits bedrijf dat al meer dan 30 jaar dergelijk dingen maakt en de producten zien er degelijk en betrouwbaar uit. Ik ga het gebruiken met mijn compactcamera omdat hiermee de knopjes gemakkelijk te bedienen zijn door de plastic hoes en anderzijds wil ik toch geen risico nemen met mijn digitale reflexcamera.
Voor alle zekerheid heb ik vandaag ook een test gedaan met deze waterdichte hoes en enkele foto's genomen in het zwembad. Het resultaat is bevredigend : mijn toestelletje werkt nog altijd en de foto's mogen er ook zijn !

Geen opmerkingen: