donderdag 14 februari 2013

Een 'one-way' huurwagen

Nu de vlucht vastligt moet we nog de huurwagen boeken. Het wordt geen camper ('RV') want het enthousiasme hier thuis is niet erg groot en we zijn we nogal laat om te boeken waardoor de prijzen nogal aan de hoge kant zijn. Bovendien is het blijkbaar onmogelijk om een camper 'one-way' te boeken. Hij moet altijd op dezelfde plaats opnieuw worden ingeleverd. Ik dacht nu wel dat dit voor een auto eenvoudiger zou gaan, maar ook hier blijken 'one-way' verhuringen niet altijd mogelijk te zijn. Het is me niet duidelijk waarom, want elke verhuursite geef wel aan dat one-way mogelijk is met een bijkomende 'drop-off' kost. Ik vermoed echter dat het overschrijden van de provinciegrenzen al voldoende is om one-way uit te sluiten. Uiteindelijk kan ik bij de broker 'Autoeurope.com' een geschikte wagen reserveren bij Thrifty. Terwijl ik nog wacht op de de e-mailbevestiging word ik plots telefonisch gecontacteerd door Auto Europe met de mededeling dat de reservatie niet kan doorgaan omdat Thrifty geen one-way toelaat ... Ik begin te vrezen voor het ergste, maar de vriendelijke dame bij Auto Europe heeft al een alternatief gevonden ! Bij Budget Cars heeft ze een one-way verhuring kunnen vastleggen voor hetzelfde type wagen aan quasi dezelfde prijs en ze zal deze doormailen. Oef ! En nu maar hopen dat er in de praktijk niets verkeerd loopt met deze reservatie ...

Geen opmerkingen: